Pillar pages – czym są i jak wpływają na pozycjonowanie?

Treści na stronie internetowej warto jak najprzejrzyściej uporządkować. Ich przemyślana struktura ma niebagatelne znaczenie zarówno z perspektywy pozycjonowania, jak i użytkowników. Jak możesz zadbać o contentowy porządek w serwisie? Na przykład tworząc pillar pages i klastry tematyczne, o których więcej dowiesz się z poniższego wpisu.

Czym jest pillar page?

Pillar page znana również jako strona filarowa stanowi ważne pojęcie w marketingu internetowym i pozycjonowaniu. Jest ona centralną jednostką zawartości w ramach szerokiego tematu. Jej główny cel to dostarczenie użytkownikom ogólnych informacji w ramach jakiegoś zagadnienia i jednocześnie skierowanie ich do artykułów bardziej szczegółowo omawiających daną kwestię.

Strona filarowa jest zaprojektowana w taki sposób, by przyciągać uwagę odbiorców i dostarczać im wartościowych informacji na temat interesujących ich zagadnień. Skutecznie porządkuje treści w witrynie i buduje mocny fundament informacyjny dla użytkowników.

Czym są klastry tematyczne?

Strona filarowa mieści się w centrum klastra tematycznego organizującego treści na stronie internetowej, grupującego powiązane ze sobą tematycznie treści i łączącego je poprzez sieć linków. Pillar page prezentuje szeroko dany temat, z niej więc rozchodzą się linki do bardziej szczegółowo omówionych zagadnień, tworząc spójną strukturę treści. Klastry tematyczne, do których kieruje linkowanie, mogą obejmować zarówno artykuły blogowe, jak i podstrony usługowe. Upraszczają one nawigację oraz zapewniają wartościowe i kompleksowe informacje na dany temat. Dzięki klastrom serwis staje się bardziej czytelny i przyjazny dla użytkowników, a to przyczynia się do poprawy jego pozycji w rezultatach wyszukiwania.

Co jest ważne podczas tworzenia pillar page?

Tworząc stronę filarową, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach zapewniających jej sukces. Należą do nich między innymi:

  • Wybór właściwego tematu, czyli istotnego dla grupy docelowej, a zarazem wystarczającą szerokiego, by można było wokół niego zbudować kompleksową treść.
  • Określenie celów, które chcesz osiągnąć za pomocą strony filarowej. Zastanów się, czy zależy Ci na zwiększeniu ruchu w serwisie, poprawie pozycjonowania czy budowaniu autorytetu w danej dziedzinie.
  • Analiza słów kluczowych, która jest konieczna do tego, by upewnić się, że tworzysz treść odpowiadającą na rzeczywiste zapytania użytkowników i zoptymalizowaną pod kątem SEO.
  • Struktura i hierarchia treści, czyli rozpoczęcie tekstu od głównego tematu na stronie filarowej, a następnie linkowanie w odpowiednich jej miejscach do podstron szczegółowo rozwijających temat. Struktura pillar page powinna być przejrzysta i łatwa w nawigacji.
  • Kompleksowa treść, która dostarcza użytkownikom wartościowych informacji i odpowiada na ich pytania. Pamiętaj, by unikać powierzchownego ujęcia tematu.
  • Optymalizacja pod kątem SEO, ponieważ treść na stronie filarowej powinna być zoptymalizowana pod kątem SEO poprzez odpowiednie zastosowanie fraz kluczowych, nagłówków i linków. Aby wzmocnić strukturę serwisu i uprościć jej indeksację przez wyszukiwarki, należy stworzyć silne linkowanie wewnętrzne między pillar page a innymi podstronami.
  • Monitorowanie i optymalizacja rezultatów oraz zachowań użytkowników, która jest niezbędna do tego, by dostosować treść.

Przestrzeganie powyższych wskazówek pomoże w stworzeniu takiego pillar page, który przyciągnie uwagę użytkowników i poprawi widoczność serwisu w wynikach. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie w Lublinie bądź innym mieście – takie, które uwzględnia tworzenie pillar pages – możesz sprawdzić propozycję agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.

Jak pillar pages wpływają na pozycjonowanie?

Strona filarowa znacząco wpływa na pozycję serwisu w rezultatach wyszukiwania – poprawia bowiem strukturę treści, ich przejrzystość oraz linkowanie. Ze względu na to, że pillar page stanowi centralny punkt dla zagadnienia, które może być szeroko zaprezentowane poprzez treści w kolejnych artykułach, poprawia strukturę strony. To z niej wychodzą linki do bardziej szczegółowych podstron. Spójna struktura tematyczna umożliwia wyszukiwarkom oraz użytkownikom sprawne zaznajomienie się z hierarchią informacji w serwisie. Gwarantująca obszerne i wartościowe treści pillar page to także sposób na przyciągnięcie użytkowników oraz zatrzymanie ich na dłużej w witrynie. Im więcej czasu odbiorcy spędzą w serwisie, tym lepsza też będzie jego pozycja w rezultatach wyszukiwania.

Kolejną korzyścią wynikającą ze stworzenia pillar page jest lepsza indeksacja. Dzięki dobrze uporządkowanym tematycznie treściom Google może łatwiej zrozumieć tematykę witryny, a następnie ją zaindeksować. Tworzenie wartościowych, kompleksowo omawiających temat tekstów na pillar page i do podstron przyczynia się do zbudowania autorytetu witryny w danym obszarze tematycznym. Linkowanie z pillar page do innych artykułów pomaga w budowie silnych wewnętrznych linków w serwisie, a to również poprawia indeksację oraz widoczność podstron w wyszukiwarkach.

Jak widać, poprawa struktury i jakości treści za pośrednictwem strony filarowej może przyczynić się do większego ruchu organicznego i wzrostu widoczności. Warto więc postawić na stworzenie pillar page i regularne uzupełnianie strony wartościowymi tekstami.