Marketing biometryczny: co to jest?

Identyfikacja biometryczna, która polega na rozpoznawaniu twarzy lub cech fizycznych, ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa płatności cyfrowych. Użytkownicy coraz bardziej cenią sobie bezpieczeństwo oferowane przez stronę internetową, dlatego ten aspekt stał się bardzo dobrą strategią w marketingu cyfrowym i sposobem na rozwój w handlu elektronicznym.

Marketing biometryczny: co to jest?

Technologia biometryczna, jak już wspomnieliśmy, jest wykorzystywana głównie w kwestiach bezpieczeństwa, ale co z marketingiem biometrycznym?

Tego typu technologia nie jest jeszcze na tyle zaawansowana, aby była skuteczna, ale dane biometryczne można by wykorzystać do analizy klientów, aby poznać ich upodobania i odczucia po zakupie produktu. Informacje te mogą być wykorzystane do poprawy doświadczeń każdego użytkownika i dostosowania ich do jego potrzeb, tak aby były bardziej pozytywne.

Wpływ technologii biometrycznej na marketing

Wzorce zachowań to najbardziej użyteczne obiektywne informacje, jakie może uzyskać marka. To właśnie tutaj biometria odgrywa bardzo ważną rolę w przyszłych strategiach marketingowych, ponieważ marka będzie w stanie poznać reakcję odbiorców na produkt lub usługę oraz ich odczucia podczas interakcji ze stroną internetową lub fizyczną przestrzenią, w której znajduje się dana usługa lub produkt. Wszystkie informacje, których technologia biometryczna może dostarczyć w marketingu, mogą pomóc w ukierunkowaniu strategii i zapewnieniu jej powodzenia.

Jak włączyć tę technologię do swojej strategii marketingowej?

Tego typu technologia nie została jeszcze w pełni rozwinięta, dlatego jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o jej zastosowaniu w marketingu internetowym.

Istnieje jednak wiele czujników, które można wykorzystać w ramach strategii marketingowej do pomiaru reakcji różnych użytkowników. Może to dostarczyć cennych informacji o tym, czego oczekują odbiorcy i jak się czują, gdy otrzymują informacje reklamowe.

Czujniki te mogą śledzić ruchy gałek ocznych, aby dowiedzieć się, na co patrzy użytkownik, i odkryć, jakie treści wizualnie przyciągają jego uwagę. Jest też czujnik zdolny do analizy wyrazu twarzy i rozpoznawania emocji, a nawet pomiaru poziomu potu na skórze i aktywności mózgu. Dzięki tym wszystkim informacjom możliwe byłoby poznanie stopnia uwagi i rodzaju emocji, jakie wzbudza reklama, produkt lub usługa. W zależności od wpływu na odbiorców, kampania marketingowa może zostać skierowana we właściwym kierunku.

Przed nami jeszcze wiele lat, zanim technologia biometryczna będzie mogła zostać w prosty sposób wdrożona w cyfrowych kampaniach marketingowych, ale nie ulega wątpliwości, że będzie to sposób na lepsze zrozumienie odbiorców oraz pozyskanie leadów i klientów.

Materiał powstał we współpracy ze stroną: https://ezielona.pl